oblasti financování, kdy pro celou polovinu škol, jichž se otázka týkala, představovala možnost umístit dítě do MŠ na hodiny denně závažný problém a pro dalších určitý problém. Podstatně méně školek naopak shledává problémy v oblasti administrativy i v oblasti hlídání dětí Lipany organizace programu pro děti tabulka č. Některá zařízení tedy tyto děti vůbec nepřijímají. Tam, kde nejsou mateřské školy plně obsazeny dětmi docházejícími na celý den a přijímají tedy děti rodičů pobírajících rodičovský příspěvek, se tato zařízení Voděrádky dostávají do finančních problémů Do MŠ jsou děti těchto rodičů pozn. rodičů pobírajících rodičovský příspěvek přijímány na celodenní pobyt, rodiče na začátku školního roku docházku fakticky omezí, aby splnili podmínky pro přiznání dávky a mateřské školy jsou kráceny na penězích na mzdy, důsledkem toho musejí krátit úvazky učitelek, které vždy potřebují. Další zástupci mateřských škol Praha 22 pak poukazují na skutečnost, že z finančního hlediska není dobré řešení zavedení hodinové docházky pro děti rodičů pobírajících rodičovský příspěvek, děti jsou v MŠ na dopoledne, stejně jako děti s dopolední docházkou, přitom normativně jsme kráceni. Na děti Lipany hlídají dětem přijaté na hodiny denně by měl být stanoven stejný normativ jako na celodenní při větším počtu přijatých zásadně snižují finance na mzdy zaměstnanců rodiče jsou zvýhodněni na úkor MŠ. přijetí dětí na hodiny denně způsobilo kolaps finanční, krácení úvazků,
rozvrácení pohody na pracovišti, stahování tříd, omezení aktivit školy, méně spokojených rodičů Počet dětí ve třídě je závislý plavání s kojenci Prahou 10 Lipany