testu, popřípadě i psychologického testu či pohovoru, by mělo rovněž funkci určitého síta, kterým prošli jen opravdu vážní a kvalitní zájemci o práci registrované chůvy. Tento systém, tj. vzdělávací kurz, kurz první pomoci a osobní pohovor, je pro získání certifikátu například aplikován ve Francii viz příloha Nicméně z hlediska rychlého řešení nedostatku institucionální péče o předškolní děti se Litochleby organizace a zajištění kurzů jeví jako relativně zdlouhavý proces, i vzhledem k tomu se některé informátorky přikláněly k liberálnějšímu přístupu. Objevil se i kompromisní návrh na dodatečné absolvování vzdělávacího kurzu, například do roka po registraci Litochlebech dětské hlídání chůvy, popřípadě korespondenčníinternetový test na základě samostudia informační brožurky, alespoň v počáteční fázi zavádění hlídáme dítěti Litochleby vzájemné rodičovské výpomoci do praxe. Pokud se jedná o obsah kurzů, všechny informátorky se shodly na zařazení kurzu první pomoci s nácvikem řešení krizových situací a nutnosti jeho obnovování. Vedle toho by bylo vhodné, aby byl vypracovaný určitý modelový postup, jak se má chůva zachovat, pokud se například jedno dítě zraní. Do programu kurzu by dále mělo být včleněno pedagogické minimum, Praha 11 psychologické přednášky vztahující se k dětem v předškolním věku např. jak se chovat ke vzteklému dítěti, k dítěti, které má amok apod., právní minimum zvláště jak udělat smlouvu mezi chůvou a rodiči, popřípadě téma hygieny a výživy. Nedílnou součástí by pak
podle některých informátorek měl být psychologický test uchazečky o registrovanou chůvu, jehož smyslem by bylo zachycení osob nevhodných hlídání dětí Litochleby pro práci s dětmi. Navrhovaná doporučovaná délka kurzu se pohybovala od dvoudenního po šestnáctidenní, který by byl rozložen například klasické masáže Praha 4 Litochleby