službě učitelek a učitelů v mateřských školách, a širší odborné veřejnosti, čímž by se dalo předejít možným negativním reakcím. Před oficiální registrací by měla chůva absolvovat povinně kurz první pomoci, vhodné by byly i psychologické testy a vzdělávací kurz, v rozsahu maximálně hodin. Hlavním přínosem certifikovaného kurzu je, kromě jeho informační a vzdělávací funkce, také zvýšení důvěry v chůvu ze strany rodičů zvláště pokud ji osobně neznají, kteří by chtěli využívat její služby. Podobně však může posílit sebevědomí potenciální chůvy, a tedy ovlivnit i rozhodnutí nabídnout své služby Srovnej např. legislativu Francie, kde jsou tyto hlídání dětí Barrandov záležitosti podrobně vymezeny. Viz příloha Další formy péče o nejmenší děti ostatním. Organizaci a koordinaci kurzů by mohla realizovat hlídám dětech Barrandova Síť mateřských center, která má celorepublikovou působnost, bohaté zkušenosti s komunikací s MC a byla by schopná zajistit standardizovanou Barrandov podobu kurzu. Na regionální úrovni by ji zajišťovala jednotlivá mateřská centra. Zdá se, že jediným problémem je časová náročnost přípravy a realizace kurzů. Proto se absolvování delšího kurzu nezdá úplně vhodnou podmínkou v situaci, kdy je třeba rychle řešit akutní nedostatek kapacity institucionálních zařízení. Tudíž je možné v počáteční fázi zavádění služby vzájemné rodičovské Zlíchov výpomoci tuto podmínku zmírnit buď podmínit registraci chůvy absolvováním potřebného kurzu například do jednoho roka, do doby, než se
vytvoří systém kurzů, nebo vytvořit informační brožurku a na jejím základě sestavit korespondenčníinternetový test, jehož splnění by