menších obcích relativně častěji není uspokojena poptávka zde to deklaruje rodičů. Zájem rodičů byl ovlivněn i pracovní vytížeností žen. Pokud byly ženy zaměstnány na plný úvazek, navštěvovaly jejich děti družinu po skončení vyučování téměř denně ve případů těchto žen o družinu po vyučování nemělo vůbec zájem, zatímco děti žen na rodičovské dovolené ji navštěvovaly pouze v případů. Na Šárka rozhodnutí rodiče umístit dítě v družině má vliv i fakt, zda žije osaměle tj. bez partnera. Např. zatímco zároveň ranní i odpolední hlídáme dítěti Dejvicím družinu navštěvuje denně dětí z úplných rodin, je to až dětí žijících pouze s osamělým rodičem. Docházka do školní družiny není podmíněna finančními požadavky, protože i z tohoto hlediska je obecně dostupná. Průměrné výdaje za pobyt žáka ve školní družině Hanspaulka činily v roce podle vyjádření rodičů měsíčně Kč, vyšší pokud v mladším školním věku bylo v rodině nejmladší dítě, pokud jím bylo nejstarší dítě. Podrobněji viz Kuchařová a kol. Postoje a zkušenosti s harmonizací rodiny a zaměstnání rodičů dětí předškolního a mladšího školního věku. Praha VÚPSV. O ranní družinu nejevilo vůbec zájem matek, které pracovaly na plný úvazek, a hlídání dětí Dejvice matek, které byly na rodičovské dovolené. Přehled o aktuální situaci v poskytování služeb denní péče o děti předškolního a mladšího školního věku výdaje platila třetina rodičů. Rozpětí udávaných poplatků bylo velice široké, počínaje sumami spíše symbolickými až
po extrémní, a jejich výše se různila podle velikosti obce, v níž rodina bydlela důvěryhodnost krajních hodnot nebylo možno ověřit, roli mohla hrát docházka některých dětí do soukromých škol. Zatímco v obcích do obyvatel činily měsíční poplatky průměrně Kč, ve větších městech to bylo Kč. Ještě méně výzkumně sledovanou problematikou, tím spíše z hlediska harmonizace rodiny a zaměstnání, je trávení volného času dětí v zájmových kroužcích. Jednou z výjimek byl opět výzkum HRZ, který ukázal, že významnou roli zde opět hlídání dětí Dejvice hrají školy a školská zařízení. Mezi školáky do let, kteří docházeli do kroužků, jich navštěvovalo kroužky ve škole, čtvrtina mimo školu, zatímco pětina školáků navštěvovala oba typy kroužků. dětí na stupni základní školy se kroužků neúčastnilo vůbec. To by mohlo odpovídat diferenciaci výchovných metod v rodinách různých typů. Za zmínku ale stojí, že podíl těchto dětí byl v rodinách kadeřnictvím nedaleko Prahy 6 Dejvic